سروده های استاد مرتضا کیوان هاشمی

طبقه بندی موضوعی

یک هفته بیشتر به سالگرد نخستین روز آشنایی مان باقی نمانده است. فکر خریدن چند شاخه گل از گلهای هر سال سخت آزارم می دهد . همان گلهای گران قیمتی که بهای یک شاخه ی آن دو کیلو گوشت قرمز لخم می شود که می تواند گوشت یک ماه خانواده ی غلامعباس در روستایمان را تامین کند. همان گلهای گران قیمتی که جلو بیمارستانهای آنچنانی و هتل های پنج ستاره می فروشند و نه رنگی دارد و نه بویی و نه خاصیتی و فقط به درد خواستگاری رفتن و پُز دادن می خورد. همان گلهایی که دخترای قرتی و پسرای سوسول شمال شهر خوب اسمش را می دانند ولی من بارها و بارها هرچه تلاش کرده ام نامش را برای پُز دادن از بَر کنم موفق نشده ام . همان گلهایی که نخستین روز آشنایی مان بر خلاف میل باطنی ام برایت خریدم و تو برای اینکه من ناراحت نشوم کلّی تعریف کردی ولی بعد ها گفتی اصلا خوشت نیامده . همان گلهایی که نه برای زیباییش بلکه برای تجدید خاطره ی نخستین آشنایی مان هر سال با هزار مشقّت برایت می خریدم. و وقتی نخستین بار قیمتش را برایت گفتم سرت سوت کشید و چشمانت گرد شد و راه برداشت و کلّی افسوس خوردی و دعوایم کردی که چرا با این وضع مالی که من دارم اینقدر پول به گُل داده ام و کلی افسوس خوردی که می توانستم پولش را به هزار زخممان بزنیم. همان گلهایی که وقتی برای کسی کادو می بری تعداد شاخه هایش نشانه ی وضع مالی و تشخّص هدیه دهنده است. همان گلهایی که وقتی کسی برایم هدیه می آورد بی درنگ به دنبال مناسبتی می گشتم تا پیش از پژمرده شدن برای کسی کادو ببرم و بگویم: ..... ما اینیم داداش ! همان گلهایی که اسم های اجق وجق خارجی دارد و بعدها من و تو اسم همه شان را « گل پُز » گذاشتیم و به این نتیجه رسیدیم که همین اطلسی و رازقی و یاس و داوودی خودمون سگش شرف دارد به آنها .
یک هفته ی دیگر سالگرد آشناییمان است و من مانده ام که چه گلی برایت بخرم ؟؟؟
آه ..... راستی یادم افتاد یک سوال ؟؟؟؟ همین مقاله را که ساعت ها وقت صرف نوشتنش کرده ام با یک شاخه گل رُز که از پارک سر کوچه یمان کش خواهم رفت را به جای چند شاخه گل پُز از من می پذیری ؟؟؟؟ اگر می پذیری آغوشت را باز کن .... بگذار ببوسمت .... هنوز بوسه هایت طعم جوانی دارد همسر زیبایم... پول چند شاخه گل پُز را برای غلامعباس می فرستیم تا یکی دو ماه با همسر و بچه هایش سالگرد آشناییشان را جش بگیرند. راستی اگر شما چنین نامه ای از همسرتان دریافت می کردید چه پاسخی به او می دادید ؟ سپاسگزار می شوم پاسختان را برایم بنویسید.

#مرتضی_کیوان_هاشمی

@keyvan_hashemi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی